Droga Lubin – Prochowice – Wrocław będzie przebudowana. Dziś podpisano ważną umowę

To trasa przebiegająca przez cztery powiaty: wrocławski, średzki, legnicki i lubiński. Łączy miejscowości dawnego województwa legnickiego ze stolicą Dolnego Śląska i od lat jest wielkim utrapieniem kierowców. Dziś podpisano umowę na opracowanie „Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego” przebudowy dróg krajowych nr 94 i 36 na odcinku Wrocław – Lubin.

Koszt inwestycji wyniesie 2,5 mld złotych. Obejmie ona przebudowę ok. 42 km drogi krajowej nr 94 Prochowice – Wrocław, a także 18 km drogi krajowej nr 36 Lubin – Prochowice. Zadanie zrealizowane zostanie w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych.

– Drogi 94 i 36 są niezwykle obciążone, także ruchem tranzytowym. Wiem, że stanowią duże niebezpieczeństwo, wiem o wypadkach, do których na nich dochodzi, także niestety tych śmiertelnych. Właśnie dlatego podjęliśmy decyzję o przebudowie tej trasy i poprawie jej parametrów, by zwiększyć jej przepustowość i zapewnić bezpieczeństwo mieszkańcom Dolnego Śląska. Ta inwestycja przełoży się również na zwiększenie potencjału gospodarczego regionu – mówił wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

Podpisana dziś umowa, to pierwszy krok do zrealizowania tej bardzo oczekiwanej inwestycji.

– Ta droga połączy Zagłębie Miedziowe z aglomeracją wrocławską. Jest szansą na rozwój gmin usytuowanych w jej najbliższym sąsiedztwie i co najważniejsze jest gwarancją poprawy bezpieczeństwa, komfortu i oraz skrócenia czasu podróży pomiędzy Lubinem a Wrocławiem – mówił Krzysztof Kubów, szef Gabinetu Politycznego Prezesa Rady Ministrów i poseł Zagłębia Miedziowego.

Studium – zgodnie z zapisami umowy – ma być gotowe w ciągu pięciu lat, ale przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zapewniają, że stanie się to wcześniej,

– Jak ważna jest infrastruktura – pokazuje ostatnich pięć lat w Zagłębiu Miedziowym. Doświadczyliśmy otwarcia S3 i rewolucji komunikacyjnej w postaci kolei – mówi Robert Raczyński, prezydent Lubina.

– To nie jest tak, jak się częstokroć mówi, że to jest budowane dla Lubina. Po prostu u nas się ta droga się zaczyna i łączy całe Zagłębie Miedziowe. Jest jeszcze jedna bardzo dobra informacja wynikająca z przebudowy tej drogi. Za kilkadziesiąt miesięcy znikną wszystkie fotoradary z drogi na Prochowice – skomentował prezydent Lubina.

Drogi krajowe nr 94 i 36 na odcinku Lubin – Wrocław przebiegają przez cztery powiaty: wrocławski, średzki, legnicki i lubiński.

– To droga, która łączy Dolny Śląsk z jego stolicą we Wrocławiu. W bardzo istotny sposób poprawi bezpieczeństwo w całym regionie. Liczymy na to, że przebudowa drogi nr 94 nie zakończy się w Prochowicach i tą przebudowaną trasą dojedziemy do samej Legnicy. Wstępne deklaracje w tej sprawie już padły – mówił Tadeusz Krzakowski, prezydent Legnicy.  

Za trzy miesiące GDDKiA chce już otrzymać możliwe warianty przebiegu nowej trasy zarówno  w istniejącym położeniu, jaki i z uwzględnieniem jej nowego śladu, by ominąć tereny zabudowane i cenne przyrodniczo. Zaplanowano też obejścia miejscowości, budowę dróg serwisowych, rozbudowę i przebudowę istniejących skrzyżowań oraz budowę obiektów inżynieryjnych, chodników, odwodnienia, oświetlenia i elementów ochrony środowisk

Jeszcze w tym roku mają być też przeprowadzone konsultacje społeczne.

REKLAMA

spot_img

Przeczytaj także

REKLAMA

spot_img

Nowe na stronie