Jest decyzja ws. przebiegu autostrady A4 z Legnicy do Wrocławia

Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad zarekomendowała wariant rozbudowy odcinka autostrady A4 na odcinku Legnica – Wrocław po istniejącym śladzie. Takie właśnie rozwiązanie znajdzie się we wniosku o wydanie decyzji środowiskowej.

Prace planistyczne nad nowym przebiegiem autostrady A4 od Zgorzelca do Wrocławia, trwają już kilka lat. Od dłuższego czasu wiadomo już, że odcinek Krzyżowa – Legnica zostanie przebudowany po istniejącym śladzie. Na decyzję ws. budzącego najwięcej kontrowersji odcinka Legnica – Wrocław trzeba było czekać dłużej.

W rysowanie autostrady na mapie zaangażowali się m.in. samorządowcy. Wbrew GDDKiA, prezydencki kilku dolnośląskich miast, w tym Wrocławia i Legnicy, forsowali wariant omijający stary ślad A4 na odcinku Kostomłoty – Wrocław. Argumentowali to obawą o paraliż komunikacyjny w rejonie stolicy Dolnego Śląska oraz kosztami inwestycji. Finalnie, GDDKiA wybrało jednak wariant „po śladzie”.

A4 od Zgorzelca do Wrocławia będzie mieć osiem zamiast czterech pasów ruchu (w tym dwa awaryjne). Na odcinka Legnica – Wrocław zlikwidowane mają zostać węzły Jadwisin, Lubiatów, Legnickie Pole, Mikołajowice, Wądroże Wielkie i Gościsław.

Ponadto Węzeł Legnica Południe ma zostać zbudowany jako węzeł zespolony z węzłem Złotoryja, z parkingiem dla samochodów. Ponadto dwa wielkie parkingi na 96 samochodów z lądowiskiem dla helikopterów zaprojektowano w Jadwisinie koło Chojnowa.

Dolnośląski odcinek A4 to jedna z najbardziej zatłoczonych dróg w Polsce. Średni dobowy ruch w rejonie węzłów Wrocław Południe i Pietrzykowice, przekracza 70 tys. pojazdów. Szacowany koszt inwestycji to 4 mld zł. Prace mają się zakończyć w 2030 r.

REKLAMA

spot_img

Przeczytaj także

REKLAMA

spot_img

Nowe na stronie