Modernizacja legnickiego dworca PKP, realizowana z dużym poślizgiem, obejmie tylko dwa z pięciu peronów. Nierozwiązany pozostanie problem podziału miasta na część północną i południową, bo tunelu pod torami remont nie obejmie. Niepełny remont kosztować będzie bagatela prawie 38 mln zł.
Informacje na temat kosztów inwestycji legnickiego dworca przekazało Ministerstwo Infrastruktury w odpowiedzi na interpelację, złożoną w tej sprawie przez posła Michała Jarosa. Pisze o tym rynek-kolejowy.pl
Zmodernizowane zostaną tylko dwa perony nr 3 i 4. Perony nr 2 i 5 – są przewidziane do modernizacji w późniejszym etapie, w przypadku zapewnieniu finansowania. Na obecnym etapie nie ma planów przebudowy peronu nr 1 – powiedział portalowi rynek-kolejowy.pl Radosław Śledziński z biura prasowego PKP PLK.
Przejścia nie będzie
W ramach obecnie prowadzonej inwestycji nie ma szans na zmodernizowanie przejście pod torami, które mogłoby połączyć i scalić ze sobą dwie części Legnicy. Istniejące tunele: zachodni, wychodzący w budynku dworca i wschodni, prowadzący do ulicy Ścinawskiej nie łączą ze sobą północnej i południowej części miasta ponieważ każdy z nich ma wejście tylko z jednej strony.
Znacznym udogodnieniem byłoby przebicie południowej ścianę tunelu wschodniego, która została zamurowana w poprzednich latach. Z odpowiedzi wiceministra wynika, że to zadanie nie zostanie zrealizowane.
– Teren, na który prowadziłoby wyjście z tunelu, nie znajduje się w zarządzie PKP PLK. Konieczne byłoby także zaangażowanie Miasta Legnicy w celu wykonania chodnika od tunelu do budynku dworca – napisał wiceminister infrastruktury.
Peron nr 3 w przebudowie
Remont trwa. Obejmie on przebudowę hali peronowej, peronów i przejścia podziemnego. Obecnie wymieniane są stalowe elementy konstrukcji dachu i poszycie. Przebudowywany jest peron nr 3. Równocześnie budowane są nowe szyby windowe, wzmacniany jest także strop nad przejściem podziemnym. W drugim kwartale br. przewidywane jest rozpoczęcie prac związanych m.in. z demontażem obecnego pokrycia i wymianą elementów konstrukcji dachu – poinformował portal rynek-kolejowy.pl Radosław Śledziński z PKP PLK.
Koniec remontu jeszcze w tym roku
Inwestycja ma się zakończyć w czwartym kwartale bieżącego roku. Pierwszego terminu wyznaczonego na luty 2020 r. nie udało się dotrzymać, a PKP PLK rozwiązały umowę z poprzednim wykonawcą. Powodem było wstrzymanie prac remontowych na wiele miesięcy. Po odliczeniu kar umownych zamiast ustalonych 18,5 mln poprzedni wykonawca otrzyma 7 mln zł. Dokończenia remontu podjęła się firma Dolkom, która zrealizuje to zadanie za 30,6 mln. Finalnie modernizacja legnickiej stacji wyniesie blisko 38 mln. Remont wznowiony został w grudniu ubiegłego roku.