REKLAMA

spot_img

Legniczanka straciła ponad 14 tys. zł. Oszust udawał pracownika banku

Spoofing – to ostatnio najbardziej popularna metoda wykorzystywana przez oszustów. Podszywają się pod firmy i instytucje, wyłudzając wrażliwe dane. W ten sposób mieszkanka Legnicy straciła 14 tys. 400 zł. Była przekonana, że chroni swoje oszczędności.

– Do kobiety zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika jednego z banków i poinformował, że zgromadzone na jej koncie oszczędności są zagrożone. Oszust polecił, aby zalogowała się na swoim koncie za pomocą podanej przez niego aplikacji. Legniczanka zrobiła to, co polecił jej mężczyzna. Tym sposobem oszust uzyskał nieuprawniony dostęp do systemu bankowości elektronicznej kobiety, a następnie wypłacił z konta pieniądze – relacjonuje mł. asp. Anna Tersa z Komendy Miejskiej Policji w Legnicy.

Spoofing – to metoda polegająca na wysyłaniu linków mających na celu wygenerowanie kodu dostępu do przesyłki czy uiszczenia dopłaty do energii elektrycznej lub gazu. Czujność ofiar zostaje uśpiona w momencie, kiedy na ekranie telefonu wyświetla się nazwa znanego nam banku, operatora sieci komórkowej zapisanego w kontaktach, urzędu, a nawet policji. Technologiczne rozwiązania umożliwiają przestępcom podszywanie się praktycznie pod każdą osobę, czy instytucję, ale nie dają możliwości zapobiegania takim działaniom. Niestety przekazanie danych wrażliwych, umożliwiających dostęp do kont bankowych najczęściej powoduje utratę oszczędności. 

Przeczytaj także

Nowe na stronie