300 osób i 77 maszyn budowlanych pracowało w ostatnim tygodniu grudnia przy budowie 31-kilometrowej drogi ekspresowej S3 na odcinku pomiędzy Bolkowem a Lubawką. Przebity został najdłuższy pozamiejski tunel w Polsce drążony w skale i obecnie wykonywana jest jego obudowa ostateczna.
Trasa pomiędzy Bolkowem a granicą państwa w Lubawce ułatwi dojazd z Czech drogą ekspresową S3 do autostrady A4 i dalej na północ do portów w Szczecinie i Świnoujściu.
– W ciągu trasy Bolków – Kamienna Góra, o długości ok. 16,1 km powstają dwa dwunawowe tunele drogowe: TS-26 o długości ok. 2300 m (pomiędzy miejscowościami Sady Górne, Stare i Nowe Bogaczowice) oraz TS-32, o długości ok. 320 m, niedaleko miejscowości Gostków. Zakończenie prac na tym odcinku drogi ekspresowej planowane jest w I połowie 2024 r. – informuje wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Na odcinku Kamienna Góra – Lubawka (ok. 15,3 km) poza przebudową istniejącego układu drogowego, sieci i infrastruktury towarzyszącej, wykonanych zostanie 16 obiektów inżynierskich w ciągu i nad drogą S3 oraz 13 przepustów dla celów ekologicznych (przejścia dla małych zwierząt i płazów). W pierwszej połowie 2022 r. zakończyło się nasuwanie pięciu estakad, których długość wynosi od 435 do prawie 600 m. Łączna długość obiektów inżynierskich wynosi prawie 4,5 km, co stanowi ok. 29 procent całej realizowanej trasy.
Zakończenia robót budowlanych na tym odcinku planowane jest w drugim kwartale 2023 r.