To będzie najdłuższy pozamiejski tunel w Polsce drążony w skale. W obu nawach tunelu – w każdym z kierunków ruchu – będą dwa pasy ruchu i dodatkowy pas awaryjny. Między nitkami będzie też dodatkowy przejazd ewakuacyjny. Obok tunelu powstanie lądowisko dla śmigłowców ratowniczych.
Trasa pomiędzy Bolkowem a granicą państwa w Lubawce ułatwi dojazd z Czech drogą ekspresową S3 do autostrady A4 i dalej na północ do portów w Szczecinie i Świnoujściu.
W ciągu trasy Bolków – Kamienna Góra, o długości ok. 16,1 km powstają dwa dwunawowe tunele drogowe: TS-26 o długości ok. 2300 m (pomiędzy miejscowościami Sady Górne, Stare i Nowe Bogaczowice) oraz TS-32, o długości ok. 320 m, niedaleko miejscowości Gostków. Zakończenie prac na tym odcinku drogi ekspresowej planowane jest w I połowie 2024 r. – informuje wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
W tym najdłuższym polskim tunelu trwa właśnie betonowanie, układana jest też membrana, a niedługo wylany zostanie asfaltu.












